آخرین اخبار
کد مطلب: 124708
نامهرباني مسکن مهر با متقاضيان/
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي: هيئت مديره تخلف کرده، متقاضيان بايد کسري را پرداخت کنند
تاریخ انتشار : 1395/12/10 07:55:47
نمایش : 1630
براي اجراي طرح مسکن مهر مشکلات زيادي بر سر راه مردم و دولت قرار داشته و دارد که هنوز هم بسياري از مردم با آن دست به گريبان هستند، بسياري از واحدهاي واگذار شده مشکلات زيرساختي اساسي دارند و افرادي که در اين خانه‌ها زندگي مي‌کنند با اين مشکلات کنار مي‌آيند، اين درمورد آن‌هايي است که موفق به تحويل واحدها شدند اما برخي ديگر از متقاضيان نه‌تنها هنوز درگير اجاره‌نشيني هستند بلکه مالشان نيز رفته و خانه‌اي تحويل نگرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از جهانبين نيوز؛ مسکن مهر طرحي بود در دولت قبل، براي خانه‌دار کردن قشرهاي کم‌درآمد که طبق آن دولت با واگذاري زمين رايگان سعي داشت خانه‌سازي را تشويق کند.


در آن زمان از طرح مسکن مهر استقبال زيادي شد و بسياري از افراد که به دنبال سقفي براي زندگي بودند و از مشکلات اجاره‌نشيني و خانه به دوشي به تنگ آمده بودند به سمت آن کشيده شدند.

براي اجراي اين طرح مشکلات زيادي بر سر راه مردم و دولت قرار داشته و دارد که هنوز هم بسياري از مردم با آن دست به گريبان هستند، بسياري از واحدهاي واگذار شده مشکلات زيرساختي اساسي دارند و افرادي که در اين خانه‌ها زندگي مي‌کنند با اين مشکلات کنار مي‌آيند، اين درمورد آن‌هايي است که موفق به تحويل واحدها شدند اما برخي ديگر از متقاضيان نه‌تنها هنوز درگير اجاره‌نشيني هستند بلکه مالشان نيز رفته و خانه‌اي تحويل نگرفته‌اند، اينها همان‌هايي هستند که به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي مراجعه کرده و از اتاقي به اتاق ديگر براي يافتن راهي براي درمان دردشان بوده اما وقتي راه به جايي نبرده‌اند ناگزير به استانداري مراجعه اما باز هم جوابي نگرفته دست به دامان خبرنگاران شدند.

براي شنيدن پاسخ درست درمورد واحدهاي تحويل داده نشده به چه کسي مراجعه کنيم؟ چرا کسي پاسخگو نيست؟

يکي از متقاضياني که براي حل مشکل خود به استانداري مراجعه و اجازه ورود پيدا نکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ گفت: در ابتدا ۲۷ ميليون تومان پول واريز کرديم، الان دوباره از ما خواسته‌اند ۶ ميليون تومان ديگه هم واريز کنيم.

وي ادامه داد: پرداخت اين مبلغ قسط‌بندي شده اما شوهرم مسافرکش است و خودمان هم مستاجريم و نمي‌توانيم ماهي ۴۴۰ هزار تومان اقساط را هم پرداخت کنيم.

وي با بيان اينکه چندين بار به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي و به آقاي جزايري مراجعه کرده ايم اما پاسخ درستي نشنيده و فقط از اين اتاق به اتاق ديگر پاس داده شديم اضافه کرد: ما بايد حرف‌مان را به کي بزنيم؟ و يقه چه کسي را بگيريم؟ وقتي دارن مال‌مان را مي‌برند و اصلا نمي‌دانيم به چه کسي بايد مراجعه کنيم... .

صداي ما را به گوش مسئولين برسانيد

يکي ديگر از متقاضيان معترض مسکن مهر در گفت‌و‌گو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مديرعامل سابق تعاوني "مهر ايليا" از ما خواست ۲۳ ميليون تومان پول به حساب تعاوني بريزيم اما بعد از تخلفات صورت گرفته هيئت مديره جديد تشکيل شد که به دادمان برسد، اما الان مديرعامل جديد نه‌تنها کاري براي‌مان نکرد که مجبورمان کرد وام ۲۷ درصد بگيريم و دوباره به حساب تعاوني بريزيم و از ما مي‌خواهد موجودي‌مان را به ۴۰ ميليون برسانيم و اصلا به اين فکر نمي‌کند که ما از کجا بايد پول بياوريم با اين شرايط سخت زندگي.

وي ادامه داد: در قراردادي که با مديرعامل سابق اين تعاوني بستيم پارکينگ هم بود اما الان حذف شده خواهش مي کنم صداي ما را به گوش مسئولين برسانيد ما مشکلات زيادي داريم و زندگي مان به سختي مي گذرد چون با رايانه زندگي مي کنيم و بيماري صرع نيز دارم و همين مشکلاتم را چند برابر کرده است.

در زمان مديريتم پالايش در تعاوني هاي مسکن مهر را در دستور کارم قرار دادم

عباس جزايري مديرکل تعاون، کار و رفاه احتماعي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: وقتي من به عنوان مديرکل مشغول به کار شدم همه تعاوني‌ها استان را بررسي کرده جلسه گذاشته و آن‌هايي را که مشکل و انحراف داشتن را کنار گذاشتم و عملا اين تعاوني‌ها را به روز کردم.

وي ادامه داد: به اين ترتيب تعاوني‌ها از ۳۸۰ تعاوني به ۷ تعاوني رسيدند که برخي از آن‌ها عبارتند از "مهرايليا"، "قصرياس"، يادياران"، "آذرخش" و... اما هنوز مشکلاتي در آن ها ديده مي‌شود.

جزايري اضافه کرد: تعاوني "قصر ياس" ۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان تخلف دارد و ۴۰۰ ميليون تومان نيز چک دست مردم دارد و مديرعامل آن درحال حاضر در زندان است.

وي با اشاره به اينکه تعاوني "مهرايليا" مربوط به مددجويان بهزيستي است بيان داشت: اين تعاوني ۴ ميليارد تومان انحراف مالي دارد و تحويل مراجع قضايي شده و راي برايش صادر شده است و اين درحالي است که دو نفر از اعضاي هيئت مديره "مهرايليا" در زندان هستند و سه نفر ديگر هم درحال حاضر راي برايشان صادر شده است.

در زمان ثبت نام در تعاوني هاي مسکن مهر نظارتي وجود نداشته است

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي يادآور شد: در آن زمان اعضاي اين تعاوني‌ها پول را داده‌اند اما نظارت چنداني در زمان پرداخت پول نه از سوي راه و شهرسازي و نه از سوي تعاون کار و رفاه احتماعي صورت نگرفته و درواقع في امان‌الله بوده است.

هيئت مديره تخلف کرده، متقاضيان بايد کسري را پرداخت کنند

وي با اشاره به برگزاري جلسه شوراي تامين مسکن در ماه گذشته افزود: قرار بر اين شد هر عضو موجودي خود را به ۴۰ ميليون برساند و واحد خود را تحويل بگيرد چون هيئت مديره سابق تعاوني ها تخلف کرده و عملا کاري کاري براي مردم انجام نداده‌ است بنابراين اگر متقاضيان بخواهند واحد تحويل بگيرند بايد مابقي پول را بپردازند و بعد اگر هيئت مديره‌هاي متخلف پول را باز گرداندند، پولشان را دريافت کنند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ يادمان نرود مسکن مهر به‌عنوان راهي براي حل مشکل بي‌سرپناهي قشر محروم مطرح شد اما امروز و بعد از گذشت چندين سال برخي از مسئولان به دنبال آن هستند که تخلفات مالي تعاوني‌ها را از جيب اين قشر ضعيف بگيرند.

مگر نه اين است که طرف حساب مردم دولت بوده پس چرا حالا و بعد از اختلاس‌هاي صورت گرفته اين مردم هستند که بايد تاوان بدهند و بيش از آن چيزي که حتي تصورش را مي کردند بپردازند؟

گزارش از مرضيه نظري زاده

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس